ptosi-vaseon-2015Καθοδική διαγράφεται η τάση των βάσεων για όλα σχεδόν τα Επιστηµονικά Πεδία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς στην πλειονότητα των µαθηµάτων τα θέµατα ήταν δυσκολότερα σε σχέση µε πέρυσι, ενώ σε ορισµένα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας, τα οποία αποτελούν βαρόµετρο για την εισαγωγή σε συγκεκριµένες οµάδες σχολών, φαίνεται πως οι επιδόσεις είναι χαμηλότερες από πέρσι.

Κάποιοι μάλιστα κάνουν λόγο και για «βάσεις ευκαιρίας» που αναμένεται να δημιουργηθούν στην περιφέρεια, καθώς ελάχιστοι θα πάρουν μετεγγραφή από αυτούς που θα εισαχθούν, με αποτέλεσμα να μη δηλωθούν περιφερειακές σχολές από υποψηφίους που δεν αντέχουν οικονομικά να σπουδάσουν μακριά από το σπίτι τους.

Αν και από τα πλέον «βαριά» μαθήματα ήταν τα Μαθηματικά, από τη βαθμολόγηση των γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας, με τα έως στιγμής δεδομένα, δεν έχουν προκύψει υψηλές βαθμολογίες. Τα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα δείχνουν ότι λίγα γραπτά έχουν βαθμολογηθεί με άριστα. Αντίθετα, τα περισσότερα γραπτά συγκεντρώνουν γύρω στο 13 -15.

Γενικά τα θέματα που έπεσαν στις Πανελλαδικές απευθύνονταν σε… δυνατούς λύτες και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα είναι αυξημένο φέτος το ποσοστό των υποψηφίων που θα βρεθούν κάτω από τη βάση, ενώ, όπως χαρακτηριστικά λένε καθηγητές, το άριστα θα είναι το 15.

Οι βάσεις των θετικών σχολών θα επηρεαστούν πτωτικά και από τις χαμηλές επιδόσεις που αναμένονται στη Βιολογία κατεύθυνσης, μάθημα αυξημένης βαρύτητας, επίσης.

Σύμφωνα με το «Βήμα» με βάση τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας και την αντιστοίχιση τμημάτων και σχολών με τα νέα επιστημονικά πεδία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή, συμβαίνουν τα εξής παράδοξα:

Ένας υποψήφιος μπορεί να περάσει σε Τμήμα Βιολογίας με μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική, χωρίς να εξεταστεί καν στο μάθημα της Βιολογίας, όπως θα περίμενε κανείς. Και αυτό διότι τα τμήματα Βιολογίας είναι κοινά στο δεύτερο και στο τρίτο επιστημονικό πεδίο.

Για να περάσει ένας υποψήφιος σε Τμήμα Χημείας πρέπει να ξέρει ότι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική. Για τα Τμήματα Πληροφορικής τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, και όχι η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Για τις Οικονομικές Σχολές μάθημα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και όχι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Οι εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις είναι ωστόσο εξετάσεις-ορόσημο, καθώς κλείνουν έναν κύκλο μεταρρυθμίσεων 16 ετών και επαναφέρουν το εξεταστικό τοπίο στο παρελθόν. Επίσης δεν έχει καθοριστεί ακόμη υπό ποιες συνθήκες θα λάβουν μέρος στην επόμενη εξεταστική διαδικασία οι υποψήφιοι που εφέτος δεν θα εισαχθούν σε σχολή προτίμησής τους και θα θελήσουν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία (το αποκαλούμενο 10%).

Πηγή: newsbomb.gr